Ste držiteľom Club Card? Vieme koľko je vaša rodina schopná a ochotná mesačne minúť. Vieme, že máte deti - syn práve nastupuje do školy a dcérka ešte nosí plienku. Vieme akú kuchyňu máte najradšej a poznáme tiež značku vína, ktorú si k nej obvykle doprajete. Vieme, že doma máte psa aj mačku a že ich musíte mať viac než radi. Vieme, že manžel je tak trochu kutil a vy zas veľmi rada čítate. Vieme toho vlastne ešte viac, ale to už si radšej necháme pre seba.
Väčšie spoločnosti patrične využívajú možnosť sledovať, zbierať, zálohovať, analyzovať a následne využívať a často aj zneužívať úplne všetko na čo majú dosah (Mnohí o tom nemajú ani tušenie, napriek tomu, že sa to všetko deje s ich súhlasom). Zaujímajú sa o vaše potreby, zvyklosti, záľuby, ale aj o vaše súkromie a intímne záležitosti. Vedia o vás jednoducho všetko a robia tiež všetko pre to, aby z vás pomocou týchto cenných informácií vysali čo najviac peňazí.
Používate Gmail? Prihlásením do mailu sa prihlasujete pre celý Google, a ten si na vás takisto poriadne posvieti. Tzv. „tracking“ zaznamenáva všetko čo vyhľadávate, na akých stránkach sa pohybujete, aké videá na Youtube sledujete, o čom si v mailoch píšete a chatujete atď. Získané dáta sa analyzujú a obohacujú váš osobný profil. Napríklad na tejto adrese si môžete skontrolovať, či vás Google odhadol správne...
Mnoho zaujímavého sa dá vyčítať napríklad aj z pohybov na vašom bankovom účte alebo z podrobnej štatistiky telefonického operátora.
Účelom profilovania by mali byť výhradne marketingové účely, a teda separovanie a cielenie reklamy, čo sa vo všeobecnosti nemusí (ak sa nemáte za čo hanbiť) považovať za nebezpečné. K podrobným štatistikám a profilom však my sami prístup nemáme a nemôžeme teda tušiť čo všetko o nás niekto vie a kto všetko to vlastne je. Nemôžeme si byť istí ani tým, že údaje zostanú len tam kde by zostať mali. Predsa sú to opäť len ľudia, ktorí to všetko spravujú.