reklama

Kto všetko, kde všade, a prečo vlastne vás stále niekto sleduje

Napriek sci-fi znejúcemu titulku to nie sú mimozemšťania (aj keď tí možno tiež...), ale sami domáci, ktorí vám neustále stoja za chrbtom a sledujú každý váš krok. Jedná sa o podrobný monitoring zákazníckeho a potenciálno-zákazníckeho správania, ktorý sa stal v posledných rokoch ohromným marketingovým hitom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Ste držiteľom Club Card? Vieme koľko je vaša rodina schopná a ochotná mesačne minúť. Vieme, že máte deti - syn práve nastupuje do školy a dcérka ešte nosí plienku. Vieme akú kuchyňu máte najradšej a poznáme tiež značku vína, ktorú si k nej obvykle doprajete. Vieme, že doma máte psa aj mačku a že ich musíte mať viac než radi. Vieme, že manžel je tak trochu kutil a vy zas veľmi rada čítate. Vieme toho vlastne ešte viac, ale to už si radšej necháme pre seba.

Väčšie spoločnosti patrične využívajú možnosť sledovať, zbierať, zálohovať, analyzovať a následne využívať a často aj zneužívať úplne všetko na čo majú dosah (Mnohí o tom nemajú ani tušenie, napriek tomu, že sa to všetko deje s ich súhlasom). Zaujímajú sa o vaše potreby, zvyklosti, záľuby, ale aj o vaše súkromie a intímne záležitosti. Vedia o vás jednoducho všetko a robia tiež všetko pre to, aby z vás pomocou týchto cenných informácií vysali čo najviac peňazí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Používate Gmail? Prihlásením do mailu sa prihlasujete pre celý Google, a ten si na vás takisto poriadne posvieti. Tzv. „tracking“ zaznamenáva všetko čo vyhľadávate, na akých stránkach sa pohybujete, aké videá na Youtube sledujete, o čom si v mailoch píšete a chatujete atď. Získané dáta sa analyzujú a obohacujú váš osobný profil. Napríklad na tejto adrese si môžete skontrolovať, či vás Google odhadol správne...
Mnoho zaujímavého sa dá vyčítať napríklad aj z pohybov na vašom bankovom účte alebo z podrobnej štatistiky telefonického operátora.

Účelom profilovania by mali byť výhradne marketingové účely, a teda separovanie a cielenie reklamy, čo sa vo všeobecnosti nemusí (ak sa nemáte za čo hanbiť) považovať za nebezpečné. K podrobným štatistikám a profilom však my sami prístup nemáme a nemôžeme teda tušiť čo všetko o nás niekto vie a kto všetko to vlastne je. Nemôžeme si byť istí ani tým, že údaje zostanú len tam kde by zostať mali. Predsa sú to opäť len ľudia, ktorí to všetko spravujú.

Roman Ornst

Roman Ornst

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Moje vedomie trpí vigilitou, luciditou, idiognóziou a svedomím. Zoznam autorových rubrík:  PostrehyNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu